pod patronatem










BIENNALE SZTUKI MEDIÓW:
WRO 09
»
FESTIWAL TRANSVIZUALIA 009 »
NOWY PIKTOGRAM »
KORPORACJA H!ART »
MIESIĄC FOTOGRAFII W KRAKOWIE »
TANK TV »
ELECTRONIC ARTS INTERMIX »
UBU // BAZA AWANGARDY »

1111

11 nr12



panoptikum pierwsze

» KINO NA GRANICY
» GDANSK DOCFILM FESTIVAL
» ROZSTAJE EUROPY
» PLANETE DOC REVIEW 2009
» KRAKOWSKI FESTIWAL FILMOWY
» AFRYKAMERA
» FESTIWAL FILMÓW KULTOWYCH
» UBU // BAZA AWANGARDY
» OKFA

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash










 

panoptikum nr.12


Panoptikum nr 13 (20) 2014 / Deleuze. Łączenia

>>opis numeru<<

Od Redakcji

Grażyna Świętochowska
Między „czas się wywichnął” a „czas wypadł z ram”. Wprowadzenie do recepcji myśli Gillesa Deleuze’a w polu kultury audiowizualnej (6
)

Jutro

Patricia Pisters
Przebłysk jutra: przyszłość jest teraz (16)
Jonathan Beller
Kino-Ja, Kino-świat. Notatki o kinowym sposobie produkcji (32)

Teraz

Małgorzata Jakubowska
Krystaliczne kino Gilles Deleuze’a: system otwarty (54)
Grażyna Świętochowska
„Nieustanne błąkanie się w tę i z powrotem”. Aktualizacja kategorii modernizmu w relacji do kina czeskiego (70)
Adam Cybulski
Krystaliczne obrazy Leosa Caraxa. Uwagi o Chłopak spotyka dziewczynę i Złej krwi w optyce koncepcji obrazu-czasu Gilles’a Deleuze’a (89
)

Środowisko

Rafał Ilnicki
Kultura audiowizualna i jej podmiot: kontrolowany technicznie schizofrenik (104)
Wiliam Brown
What constitutes a cinematic event? (118)
Ian Buchanan
Assemblage Theory and Schizoanalysis (126
)

Łączenia

Katarzyna Wejman
Kino jako machina wyobraźni – teoria kina Gillesa Deleuze’a
w kontekście teorii wyobraźni Immanuela Kanta (136
)
Jakub Morawski
Estetyczny reżim kina – filmowe bajki Jacques’a Rancière’a  (150
)

Varia

Sebastian Jakub Konefał
Dźwięki przeszłości – tradycja i historia w islandzkich dokumentach muzycznych (170)
Filip Szałasek
Najwidoczniej. Pod przymusem skopicznym (188)
Jakub Kłeczek
Nowe technologie w sztukach performatywnych na Ars Electronica 2014 (197
)