pod patronatem










BIENNALE SZTUKI MEDIÓW:
WRO 09
»
FESTIWAL TRANSVIZUALIA 009 »
NOWY PIKTOGRAM »
KORPORACJA H!ART »
MIESIĄC FOTOGRAFII W KRAKOWIE »
TANK TV »
ELECTRONIC ARTS INTERMIX »
UBU // BAZA AWANGARDY »

1111

11 nr12



panoptikum pierwsze

» KINO NA GRANICY
» GDANSK DOCFILM FESTIVAL
» ROZSTAJE EUROPY
» PLANETE DOC REVIEW 2009
» KRAKOWSKI FESTIWAL FILMOWY
» AFRYKAMERA
» FESTIWAL FILMÓW KULTOWYCH
» UBU // BAZA AWANGARDY
» OKFA

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash










 

panoptikum nr.12

 

Panoptikum nr 12 (19) 2013
spis treści

Konwergencje: gatunek, rodzaj, metamedium

  • Alexandra Juhasz
    Dokument na YouTubie. Porażka bezpośredniego kina sloganu.
    Annabelle Honess Roe
    Nieobecność, nadmiar i rozwinięcie epistemologiczne: w poszukiwaniu ram badawczych dla dokumentu animowanego.
    Katarzyna Żakieta
    Horror paradokumentalny – próba charakterystyki gatunku

Cinema vérité po latach

  • Bartosz Zając
    La vérité? Quelle vérité? Eksperymenty z rzeczywistością w kinie niefikcjonalnym lat 60. -
    Monika Rawska
    Rzeczy, rzeczy, rzeczy. Tajemnica Koumiko Chrisa Markera na styku form filmowych. Dokumentalizm osobisty.
    Michał Piepiórka
    Maska i demistyfikacja. Wątki autobiograficzne we współczesnych polskich filmach dokumentalnych.
    Paweł Biliński

    Współczesne oblicza dokumentalizmu osobistego (na przykładzie Tarnation Jonathana Caouette’ego, Arirang Kim Ki-duka i To nie jest film Jafara Panahiego).
    Melinda Blos-Jáni

    Home Movies as Everyday Media Histories. Approaching Home Made Imagery in the Age of New Media.

Funkcje

  • Michał Dondzik
    W poszukiwaniu mitu. O filmach dokumentalnych Grzegorza Królikiewicza.
    Dagmara Rode
    Uwagi o Pine and Fir Trees. Women’s Memories of Life during Socialism Sanji Iveković.
    Peter Ole Pedersen, Jan Løhmann Stephensen
    Paranoid, moi? Surveillance and the Popular Cultural Documentary.

Narodowe, transnarodowe

  • Zane Balčus
    Case of an artist as a scriptwriter in the works of Latvian filmmaker Juris Podnieks.
    Sebastian Jakub Konefał
    Między prawdą a stereotypem, tradycją a nowoczesnością: wątki narodowe i transnardowe w islandzkim kinie dokumentalnym po roku 2000.

Holocaust Doc

  • Jay Cantor
    Śmierć i obraz.
    Bronisława Stolarska
    Czytając Po-lin.

Varia:

  • Jakub Morawski
    Teoria poetyki kina Giorgio Agambena a twórczość filmowa Guy Deborda.
    Alessandro Zir
    Nature’s Horror and Grand Style in Lars von Trier’s Antichrist.
    Tomasz Rachwald
    Metody dokumentalne w filmie. Recenzja książki.
    Grażyna Świętochowska
    Author(s), authority…